Bezoekersregistratie voor evenementen i.v.m. COVID-19
wo 10 juni 2020 - vandaag is het 22-12-2024
Nu events weer gefaseerd mogelijk zijn, worden eisen gesteld aan het aantal aanwezige mensen op de eventlocatie. Een sluitende bezoekersregistratie is een vereiste.
Om aan deze vereiste te kunnen voldoen kan gebruik worden gemaakt van de Ticketscan app wel of niet in combinatie met ticketing.
Ticketing
Met online ticketverkoop kan een maximumaantal kaarten worden verkocht voor een event. De mensen die kaarten hebben gekocht zijn verzekerd van entree.
TicketScan App met bezoekersregistratie
Met de TicketScan App kunnen de kaarten worden gescand. Daarnaast maakt de app het mogelijk om mensen die aan de deur kaarten kopen te registeren en mensen die het event verlaten te registreren. Hierdoor heb je als organisator altijd een overzicht van het aantal mensen op het event. De TicketScan app kan gebruikt worden door meerdere personen tegelijk waarbij iedereen de actuele bezoekersaantallen kunnen inzien. De app kan met of zonder internetverbinding gebruikt worden.
Gratis
Het gebruik van de TicketScan app is gratis en kan met of zonder online ticketverkoop worden gebruikt. Om de app te kunnen gebruiken is het wel nodig om het event gratis aan te melden via LatinWorld.nl. Het aanmelden kan ook voor niet Latin events.
Gebruik van bezoekersregistratie
Om gebruik te kunnen maken van de gratis bezoekers registratie is de eerste stap om het event gratis aan te melden via het Dashboard https://www.latinworld.nl/dashboard/ of via https://www.latinworld.nl/meldagenda.php. Ook niet Latin relateerde events kunnen worden aangemeld. Bij de registratie kan het ticketscan password worden opgegeven. Na registratie ontvang je het eventid. Het eventid en het ticketscan password heb je nodig om de ticketscan app te gebruiken.
De tweede stap is het downloaden van de Ticketscan app via de onderstaande links. Als de ticketscan app is geinstalleerd en gestart, ga je naar Setup en vul je het eventid en het ticketscan password in. De app is nu klaar om gebruikt te kunnen worden voor bezoekersregistratie.
Gebruik van online ticketverkoop
Om online ticketverkoop te kunnen gebruiken log je in via het Dashboard (deze inlog gevens kunnen we op aanvraag per mail versturen). Kies voor Beheer agenda en open het het event waarvoor je ticketverkoop wilt doen en klik op Ticketverkoop starten voor dit event.
Telefonische ondersteuning 7 dagen in de week van 10 tot 22:00 uur
Voor vragen en of support zijn we 7 dagen in de week van 20 tot 22:00 uur beschikbaar in het Nederlands, Spaans en Papiaments via 085-2738444 (lokaal tarief). Ook kaartkopers kunnen op ons 7 dagen in de week terecht via dit telefoonnummer.
Wil je alvast kijken naar de huidige TicketScan app? Dan kan dat via:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.bizzservices.ticketscan
https://itunes.apple.com/us/app/ticketscan-app/id1356147248
Meer weten?
Voor meer informatie kunt u ons bellen op 085-2738444 (lokaal tarief)